Fermentace pro zdraví

JEDNODENNÍ KURZ PRO VŠECHNY FERMENTUJÍCÍ NADŠENCE I ÚPLNÉ ZAČÁTEČNÍKY!

 

Čeká vás zásadní fermentační  událost, na které ochutnáte a zažijete přehlídku mnoha kultur v podobě jogurtů, pickles, tempehu, sýrů a kváskových chlebů. Ať už jste spacemani, vegani nebo normální lidé, zažijete den v rytmu rostlinných produktů, který vás nabije energií.

V dnešní době trapných mléčných jogurtů s obsahem cukru, přesolených sýrů a pasterizace na každém kroku si pomocí fermentace můžete nastartovat zdraví. 

Kurz se skládá z potřebné teorie, výživné praxe a důležité diskuze o použití fermentovaných produktů pro opravdovou životní změnu.

Kurzem vás se mnou provede tentokrát moje kolegyně z Akademie léčivé výživy, zkušená fermentátorka, Káťa Halamová (www.katerinavari.cz).

Fermentace odpradávna zajišťuje lidem pevné zdraví, dobrou tělesnou stabilitu a emoční stabilitu. To vše pomocí posílení naší střevní kultury kvalitními bakteriemi, které se při fermentaci množí. BAkterie mohou být našemu tělu velmi prospěšné, pokud jsou to ty správné :-)

 

Kulinářská náplň kurzu:

  • Kvašení pickles (kimchi, rychlopickles, dlouhodobě kysané zelí, kvašáky)

  • Probiotické veganské sýry

  • Výroba rostlinných jogurtů na bázi kokosu a slunečnice, jogurtový startér

  • Tvoření tempehů (cizrnový, sojový, hrachový, rýžový a slunečnicový)

  • Pečení žitného kváskového chleba a práce s žitným kváskem

  • Pečení bezlepkového kváskového chleba a práce s bezlepkovým kváskem

  • Fermentované nápoje (rejuvelac, tibetská houba, tibi krystaly, kombucha)

 

Nekulinářská náplň kurzu: 

  • K čemu slouží mikrobiom ve střevech - je to opravdu druhý mozek?

  • Jak probíhá probiotická kůra a jak ušetříte na probioticích

  • Jak na ni připravit svoje tělo, a jak celkově lépe vstřebávat živiny a minerály

  • Jak porozumět mnohdy si protiřečícím výživovým doporučením a stylům?

  • Čím plně nahradit nekvalitní mléčné výrobky ve svém jídelníčku?

  • Jak je to se sójou, je zdravá nebo škodliví?

  • Přednosti kvasového pečiva a fermentované zeleniny

  • Tipy a triky na nákup surovin a uchování zfermentovaných potravin

 

 

Odejdete nasycení nejen na těle ale i co do množství informací, s obsáhlým manuálem receptů na domácí praxi a s chutí pustit se do fermentace všeho, co uvidíte :-)

Luštěninové tempehy představují chutný a výživý pokrm plný lehce stravitelných bílkovin. Nejčastěji se připravuje ze sójových bobů, ale je možné je udělat i z jiných luštěnin. Jelikož sójové boby patří mezi nejhůře stravitelné luštěniny, tempeh díky jeho podstatě zajišťuje vynikající využitelnost rostlinných bílkovin, vápníku a železa. Díky kombinaci luštěniny a obiloviny je v něm obsaženo celé spektrum esenciálních aminokyselin, tudíž je skvělou náhražkou pro masitá jídla a pokrmy se sýrem či jídla z vařených luštěnin. Někdo ho označuje jako veganský sýr, což není daleko od pravdy – dal by se přirovnat k hermelínu, který je také prorostlý ušlechtilou plísní. Díky přítomnosti sóji obsahuje tempeh řadu cenných vitaminů, minerálů, vlákniny a rostlinných tuků. A vyrobit se ho naučíme i z jiných luštěnin, obilovin či slunečnicových semínek.

Semínkové a kokosové jogurty posílí vaše trávení, vylučování, zlepší a rozjasní pleť,

nastartují vaši životní energii a zocelí emoční stabilitu.  Dají se připravovat z kokosu

či různých semínek a skvěle se v nich množí probiotika. Jejich výroba je velmi

jednoduchá. 

Pečivo je nejrozšířenější fast food lidstva a bez něj to prostě nejde. Přestaňme

ale jíst přešlechtěnou chemizovanou vykastrovanou pšeničnou mouku vyhnanou

droždím! Seznamte se s přednosti kváskového chleba z celozrnné lepkové

i bezlepkové mouky!  Přírodní žitný či pohankovo-čirokový kvasový chléb

harmonizuje trávení ve všech fázích. Na rozdíl od bílého pečiva nezahleňuje.

Obsahuje škálu minerálních látek a vlákniny, které tělo potřebuje pro správné

fungování. Díky vysokému obsahu kyselin déle vydrží a neplesniví. A to musí

všichni chlebojedi ocenit!

Kvašená zelenina je další velice léčivou superpotravinou. Je nám zdrojem

čerstvosti a  svěžesti v zimním obodobí, obsahuje vysoké množství vitaminu C,

minerálů, vlákniny, živých enzymů a probiotických bakterií a laktobacilů.

Ty v zelenině vznikají díky fermentačnímu procesu mléčného kvašení a vše,

co k nastartování kvasícího procesu potřebujeme jsou kvalitní sůl či probiotika.

A probiotické oříškové či semínkové sýry jsou největší delikatesa! 

Počkejte, až je ochutnáte.

Místo: Seminario Praha, Holečkova 31, PRAHA 
            https://wellnessia.cz/seminario 

 

Datum a čas:  3.listopadu 2019,  od 10:00-17:00

 

Cena: 2900 kč,  přihlašování zde: https://www.katerinavari.cz/kurz/fermentace-pro-zdravi/

Doprava do místa Seminario Praha:

Nádherný prostor s perfektně vybavenou kuchyní, kde je radost vařit!

 

Pěší chůzí od metra B Anděl, přes OC Nový Smíchov nebo z tramvajové zastávky Švandovo divadlo

   › pohodlně k nám dojdete pěšky z 1. patra obchodního centra;

   › přejdete lávkou (otevřena v době 9-21h) do parku Sacre Coeur, projdete parkem do ulice Kobrova, odkud zahnete doprava do ulice Holečkova;

  › sejděte k šedožluté budově s popisným č. 31, kde hnědými dřevěnými dveřmi vejděte k hlavní recepci;

Pokud pojedete autem, parkovat lze přímo v areálu:

  › vjezd na parkoviště je z ulice Holečkova u semaforu v kopci (při jízdě z centra od náměstí Kinských zahýbáte těsně před semaforem doleva do úzké uličky mezi budovy do modrých vrat, jedete-li dolů z kopce od ulice Plzeňská či ze Strahova, zahýbáte doprava těsně za semaforem);

  › do interkomu u závory se prosím ohlaste jako návštěva Seminaria svým jménem;

  › projeďte areálem a zaparkujte v sekci pro návštěvníky;

  › od auta pokračujte pěšky cestou mezi parkovištěm a budovou, u prosklených oblouků zahněte doprava, v rohu uvidíte dřevěné dveře pod stříškou;

  › vejděte a přes prosklené dveře dojdete k recepci, ohlaste se jako návštěva Seminaria;

  › po schodech vyjděte do 1. patra, zahněte doleva do skleněných dveří, pokračujte dál chodbou, až narazíte po pravé straně na vstup do Seminaria