Míša Sedláčková

Sama doma

ZAHŘÍVACÍ POLÉVKY

22.1.2019

V zimním období je důležité navýšit příjem tepelně upravené stravy. Zahřívací polévky jsou dobrou volbou. Mohou se podávat i k snídani nebo k večeři s krajícem kváskového chleba. Jsou vhodné i celoročně, především pro ty, kteří trpí vnitřním chladem, studenými končetinami a oslabeným trávením.

RODINNÉ RECEPTY

27.11.2018

V tomto dílu Sama doma jsem připravovala oblíbená jídla mých dětí 🙂

Cuketová omáčka s houbami není zahuštěná moukou. Objem tvoří použité množství cuket. Na konci vyndám plátky masa a objem v hrnci rozmuji. Díky tomu je vhodná i pro ty, kterým vadí houby, ale nevadí jim houbová chuť. 

Cuketová omáčka s masem

JEDLÉ DÁRKY

13.11.2018

Nevíte, co přinést jako orignální dárek? Zkuste se inspirovat následujícími recepty. Mnohé z nich se dají servírovat i při různých výročích nebo oslavách. 

Datlové čokoládovo-ořechové kuličky/tyčinky
Mandle v umeoctu
Datlové kešu-hruškové kuličky/tyčinky
Ovocné trubičky hruškovo-jablečné

ADHD

31.10.2018

Při diagnoze ADHD je důležité co nejvíce eliminovat rychlé sacharidy ze stravy nemocných dětí. Ideání je zkusit vařit lehce v duchu Paleo stravy nebo Gaps diety. Nejdůležitější je, snažit se s dětmi povídat, proč mají tato nutriční omezení a jak to souvisí s jejich chováním. Je mi jasné, že to není vůbec jednoduché, ale stojí to za to!

Banánovo-avokádový krém
Kokosové wafle
Batátová kaše
Waflový dezert
Dušená jablka s hruškami

POLÉVKY

2.10.2018

Polévky jsou důležitou součástí jídelníčku. Krkonošské kyselo je lehce stravitelná polévka z hub a brambor, která je zahuštěná žitným kváskem. Žito se z našich jídleníčků téměř vytratilo a myslím si, že je to škoda. Z pohledu energetické medicíny vysušuje vlhkost a vodnatost těla, pročišťuje stagnace jater a zvyšuje tělesnou sílu a vytrvalost. 

Vývar patří všeobecně mezi velmi výživné polévky. Doporučuje se především při dlouhodobých onemocnění, po porodu a vždy, kdy je třeba doplnit tělesnou sílu ve velmi náročném životním období. Samozřejmostí je jeho konzumace v zimních měsících.

Masový vývar

OBEZITA

4.9.2018

V momentě, kdy se rozhodnete pro redukci váhy, je velmi důležité stanovit si malé cíle a postupně přidávat jednotlivé kroky. Nezbytně nutné je také si zjstit, jaký jtem konstituční typ. Ne každý bude hubnout po syrové zelenině. Je několik konstitučních typů a tam jsou zcela jasně daná pravidla vhodných a nevhodných potravin. Pokud nevíte, je dobré najít někoho, kdo se v této problematice vyzná a poradí Vám s volbou potravin. 

HOUBY

30.4.2018

Čokoládové brownies – hutné čokoládou vonící řezy. Rozhodně těmito řezy nepohrdne nikdo, kdo má rád čokoládu avláčné moučníky :-). Dají se připravit i v bezlepkové variantě. 

Tento díl byl věnován také houbám, proto druhý receptem je houbová veganská pomazánka. 

Houbová pomazánka

ZDRAVÉ VAŘENÍ PŘI NESPAVOSTI

3.4.2018

Makové kuličky
Salát a zálivka

ANTIAGING

6.3.2018

Borůvkovo-kokosové smoothie
Chia pudink s borůvkami

Salát s lososem

STRAVA NA OČISTU JATER

6.2.2018

Kvas z červené řepy

Mungo polévka

Salát z mrkve a daikonu

STRAVA PŘI KVASINKOVÉM ONEMOCNĚNÍ

23.1.2018

Dušená zelenina
Květáková polévka

Odvar ze slzovky

VÁNOČNÍ CUKROVÍ

12.12.2017

Citrónové kuličky
Florentýnky

Košíčky s krémem

ZIMNÍ MENU

28.11.2017

Fazolky adzuki se zeleninou
Pečené hrušky

PODZIMNÍ PLODY

31.10.2017

Karbanátky z červené řepy
Kešu krém s křenem

PODZIMNÍ JÍDELNÍČEK

19.9.2017

Hruškový koláč
Pikantní cuketa

OBEZITA

16.5.2017

Napařená zelenina s fazolkami adzuki
Nezahuštěná polévka

DIVOKÉ BYLINY ANEB MÁJ, LÁSKY ČAS

2.5.2017

Čokoládové řezy s tofu krémem
Pesto z česnáčku lékařského

Tofu krém

MENOPAUZA

4.4.2017

Pečená zeleninová polévka s vlašskými ořechy
Pomazánka z fazolek adzuki a pečené zeleniny

ALTERNATIVY MLÉKA

7.3.2017

Makové mléko

ZDRAVÝ CÉVNÍ SYSTÉM

7.2.2017

SUPERSPALOVAČE

10.1.2017

Shitake s adzuki, fenyklem a brokolicí