Kapustové chipsy


Je tu podzim, období dlouhých večerů. V lidském těle se energie stahuje dovnitř a dolů, proto je dobré zklidnit své aktivity a obrátit se k sobě. Samozřejmě, že přirozená fyzická aktivita v menší míře, je tělu vždy prospěšná. Relaxace nebo meditace nám pomůže usměrnit tok energie. Také dřívější ulehnutí ke spánku pomáhá vytvořit energetické zásoby na zimu.

Strava by měla být delší dobu vařená nebo pečená. Tyto druhy přípravy dodají tělu dostatek tepelné energie, která chrání organismus v chladném počasí.

A aby to nebyla neustále pečená mrkev, cibule a řepa, tak zde je recept na kapustové chipsy. Jsou úžasné namísto kupovaných chipsů :-)

Více receptů a teorie k podzimnímu stravování nejdete v aktuální čísle časopisu Joga Dnes :-)


Suroviny:

  • menší kapusta

  • 2-3 PL olivového oleje

  • Sůl, ideálně ochucená

  • bylinky – tymián, saturejka, levandule

  • Pepř (lze vynechat)

Postup přípravy:

  1. Kapustu zbavíme okrajových listů

  2. Očištěné listy natrháme na malé kousky a středové košťály odstraníme, protože jsou tuhé i po upečení.

  3. Natrhané listy dáme do mísy a přidáme trochu oleje.

  4. Posypeme čerstvými bylinkami.

  5. Troubu rozehřejeme na 170 °C.

  6. Listy kapusty osolíme, vložíme na plech tak, aby se co nejméně překrývaly a dáme péci.

  7. Pečeme okolo 20 minut dokřupava a do zlatova.

  8. Hotové chipsy lze dochutit solí.

Tip:

  1. Na dochucení těchto kapustových chipsů jsou doporučuji dva druhy solí – „solný květ z Mallorky“:

  • Buď mořská sůl „Ahumada“, kterou solím kapustové listy před pečením.

  • Nebo používám solný květ Flor de Sal – „Rosa“. Je to směs vynikající soli – solného květu, plátků růží a pepře. Tato sůl se používá pouze na dosolování hotových jídel, tedy v tomto případě kapustových chipsů. Kombinace růže a pepře dodá chipsům sváteční nádech 😊

2.Skvělou přílohou je rajčatové pesto nebo mrkvový dip (viz recept).

Abyste pozvedli servírování zeleniny na sváteční atmosféru, doporučuji ji doplnit zeleninovými dipy, například mrkvovým dipem, rajčatovou omáčkou, nebo kešu krémem. Tyto dipy a krém jsou skvělými doplnky k syrové, pečené i napařené zelenině, jako je řapíkatý celer, na proužky na krájená bílá ředkev, napařený pórek, napařená nebo pečená červená řepa a další druhy zeleniny.

#zelenina #vegan #bezlaktózy #bezlepkové